Komunikacja kryzysowa
Informacja o szkoleniu
W sytuacji kryzysowej odpowiednio poprowadzona komunikacja jest kluczowa dla wizerunku organizacji, a często nawet jej dalszego funkcjonowania. Szczególnie istotny jest tutaj właśnie aspekt komunikacyjny, przekładający się zarówno na kontakty z mediami offline i online, jak i na relacje z użytkownikami mediów społecznościowych. To właśnie te platformy i to w jaki sposób jest w nich relacjonowana sytuacja decyduje o tym jaki będzie przebieg i skutki kryzysu.
Dlatego w sytuacjach kryzysowych najczęściej to właśnie osoby odpowiedzialne za komunikację wchodzą w skład sztabów kryzysowych i współuczestniczą w zarządzaniu nią. Naturalnym przedłużeniem ich kompetencji są Agencje Public Relations – czyli zewnętrzny podmiot najczęściej angażowany przez firmy do doradztwa kryzysowego. Dlatego też odpowiedni poziom wiedzy na temat komunikacji w sytuacjach kryzysowych, dobrych praktyk oraz kluczowych narzędzi to podstawowe kompetencje, które powinien posiadać każdy manager i konsultant Agencji PR.
Szkolenie dostarczy uczestnikom podstawowych informacji na temat komunikacji w sytuacjach kryzysowych, pokaże kluczowe narzędzia kryzysowej prewencji oraz strategie radzenia sobie z trudnymi sytuacjami. Każdy z uczestników będzie miał również możliwość udziału w symulacji sytuacji kryzysowej, a przygotowane w jej trakcie rekomendacje i materiały zostaną następnie szczegółowo omówione i przeanalizowane.
Przebieg szkolenia – agenda szkolenia
Moduł 1 (50 minut) – Część wykładowa: Teoria i przykłady komunikacji w sytuacjach kryzysowych:
- 10 przykazań kryzysowych Alert Media Communications
- Wyniki najnowszych badań i analiz dotyczących zarządzania komunikacją kryzysową
- Zasada 5 P Adama Łaszyna
- Narzędzia komunikacji kryzysowej
- Case studies – przykłady dobrze i źle zarządzonych sytuacji kryzysowych
Moduł 2 (50 minut) – Ćwiczenia – symulacja kryzysu
- Uczestnicy dzieleni są na dwie grupy, które równocześnie przygotowują rekomendacje działań oraz materiały komunikacyjne w stworzonej specjalnie na potrzeby szkolenia symulowanej sytuacji kryzysowej
Moduł 3 (50 minut) – Część warsztatowa i sprawdzian wiedzy
- Uczestnicy przedstawiają i omawiają przygotowane w trakcie części ćwiczeniowej rekomendacje i dokumenty komunikacyjne. Dyskusja na temat zaproponowanych rozwiązań
- Test wiedzy uzyskanej w trakcie szkolenia.
Forma i narzędzia szkolenia
- Wykład: prezentacja teorii i podstawowych zasad oraz narzędzi dotyczących zarządzania komunikacją w sytuacji kryzysowej (ok 30 minut)
- Wykład: prezentacja case studies – dobrze i źle zarządzonych sytuacji kryzysowych (ok 20 minut)
- Ćwiczenia w grupach – przygotowanie materiałów komunikacyjnych w symulowanej sytuacji kryzysowej (ok 50 minut)
- Warsztaty – omówienie efektów pracy uczestników i dyskusja na temat zaproponowanych rozwiązań (ok 35 minut)
- Test – sprawdzenie stanu wiedzy po szkoleniu (ok 15 minut)
Efekty szkolenia
Wiedza |
Podczas zajęć uczestnicy kursu poznają:
|
Umiejętności |
Po ukończeniu szkolenia uczestnik będzie potrafił:
|
Minimalne kompetencje wyjściowe uczestników – minimalne doświadczenie lub wiedza uczestników szkolenia, niezbędne do efektywnego udziału w spotkaniu |
Otwarty umysł😊 Szkolenie rozpocznie się od części wykładowej, w trakcie której zostaną przedstawione podstawowe informacje oraz case studies niezbędne do efektywnego udziału w ćwiczeniach i części warsztatowej. |
Literatura
Brak literatury obowiązkowej.
Pozycje, których lektura pozwoli uczestnikom rozwinąć tematy poruszane w trakcie szkolenia:
- A. Łaszyn „e-Kryzys. Jak zarządzać sytuacją kryzysową w Internecie”, Wydawnictwo Message House, 2020
- D. Tworzydło „Zarządzanie w kryzysie wizerunkowym. Metody, procedury, reagowanie” Difin 2019
- J. Brooks „Business Adventures” John Murray Press, 2015 (rozdział The fate of the Edsel: a cautionary tale)
Formy sprawdzenia wiedzy na zakończenie szkolenia
- Test wiedzy z wykładu.
- Omówienie zadań i rekomendacji przygotowanych przez uczestników w czasie części ćwiczeniowej
Kryteria oceny uczestników szkolenia
- Wynik testu wiedzy z wykładu