Członkowie SAPR mają możliwość aktywnego udziału w Grupach Roboczych, które zajmują się kluczowymi kwestiami dla branży i działania Stowarzyszenia. W ramach SAPR działają obecnie niżej wymienione Grupy Robocze pracujące nad inicjatywami z wybranych obszarów. Grupy robocze działają pod okiem Rady Programowej, która wspiera zarząd w pracach koncepcyjnych, merytorycznych i wykonawczych. To katalizator nowych idei i projektów istotnych z perspektywy biznesowej wszystkich zrzeszonych członków. Każda grupa robocza ma swojego lidera- koordynatora.
Jeżeli jesteś członkiem SAPR i chcesz dołączyć do prac Grupy roboczej, skontaktuj się z:
Paweł Bylicki
Przewodniczący Rady Programowej SAPR
535055705
p.bylicki@publicdialog.pl
- Grupa robocza KONGRES PR
Grupa odpowiadająca za Kongres zajmuje się planowaniem i nadzorowaniem procesu organizacji Kongresu SAPR. W ramach tej grupy realizowane są zadania związane zarówno z kształtowaniem koncepcji wydarzenia, szczegółowego programu, jak i ustalaniem składu panelistów. Oprócz tego zespół zajmuje się współpracą z partnerami i patronami Kongresu.
Przewodniczącym grupy jest: Dariusz Tworzydło (Exacto sp. z o.o.). W jej skład wchodzą: Paweł Bylicki (Public Dialog), Sylwia Kuligowska (ScopePR), Krzysztof Wojtas (Sudety.pro), Łukasz Dziedzic (Grupa PRC Holding sp. z o.o.), Jakub Zajdel (Consulting and More sp. z o o).
- Grupa robocza PUBLIKACJA SAPR
Grupa odpowiedzialna za publikacje SAPR złożona jest z reprezentantów agencji public relations, którzy przygotowują materiały, które następnie będą opublikowane i dostępne dla praktyków PR. W pierwszej kolejności tworzona jest książka zaadresowana do klientów i agencji które się rozwijają. Jej celem jest pokazanie kluczowych elementów dotyczących współpracy agencji z klientami i klientów z agencjami. Książka SAPR ma być instrukcją obsługi agencji dla Klienta. Zespół tworzą: Emilia Hahn, Adam Łaszyn, Karolina Borkowska, Paweł Trochimiuk, Rafał Czechowski, Sylwia Kuligowska, Marek Dąbrowski, Szymon Sikorski, Hubert Koszela, Joanna Adamiak, Bartłomiej Rajchert, Zbigniew Jankowski, Dariusz Tworzydło i Magda Cieślak.
- Grupa robocza STANDARDY PROFESJONALNE I ETYKA
Główne zadanie grupy to realizacja tej części Misji SAPR, która mówi o „tworzeniu coraz bardziej profesjonalnego, opartego o najwyższe standardy rynku usług PR w Polsce”. Dlatego pierwszym zadaniem tej grupy stało się opracowanie szerokiego katalogu profesjonalnych standardów w sektorze usług PR, obejmującego także obszary, w których nie wyznaczano dotąd rekomendowanych norm postępowania – takich jak fake news, hejt, spam, reklama natywna, kwestie success fee, head huntingu między agencjami, czy relacji z byłymi pracownikami i zjawiska „client poaching” (wyprowadzania klientów z agencji). Reprezentanci Grupy Roboczej uczestniczą też w pracach zainicjowanych przez PSPR w sprawie nowego, szerokiego i uniwersalnego dla całej branży Kodeksu Etyki Public Relations. W skład grupy wchodzą: Sylwia Kuligowska (Scope PR), Paweł Bylicki (Public Dialog), Jacek Trębecki (Prelite), Jakub Dmitrowski (Ring PR), Rafał Czechowski (Imago PR) i kierujący pracami grupy Adam Łaszyn (Alert Media Communications).
- Grupa robocza THINK-TANK
Think Tank SAPR to sztandarowy projekt Stowarzyszenia. Grupa robocza łączy w sobie funkcje Rady Programowej i Zespołu Wykonawczego Think Tanku. Inicjuje projekty i prowadzi prace organizacyjne. Omawia przedsięwzięcia badawcze i inicjatywy środowiskowe od fazy przygotowawczej po przedstawianie wyników. Uczestniczy w pracach badawczych i analitycznych. Tworzy komunikację realizowanych działań, w tym dystrybucję ekskluzywnych wyników badań do członków SAPR. Tworzy sieć kontaktów i współpracowników SAPR wśród ekspertów zewnętrznych. Jedno z trudniejszych zadań Grupy to także pozyskiwanie środków na kosztowne prace badawcze i analityczne. W skład Grupy wchodzą: Jacek Jakubczyk (ITBC), Jacek Trębecki (Prelite), Maria Buszman (Buszman Komunikacja), Hubert Koszela (Catchers), Waldemar Rydzak (Prelite), Paweł Trochimiuk (Partner of Promotion), Dariusz Tworzydło, Przemysław Szuba i Marek Zajic (Exacto) oraz prowadzący Centrum Analiz Rynkowych Paweł Soproniuk (Neuron) i kierujący pracami grupy Adam Łaszyn (Alert Media Communications). Więcej o Think Tanku SAPR: https://sapr.com.pl/projekty/think-tank
- Grupa robocza EDUKACJA
Grupa powstała od razu po utworzeniu SAPR w 2020 roku. Jej celem jest edukacja z zakresu PR takich grup jak: licealiści, studenci i pracownicy agencji z kilkuletnim doświadczeniem. Grupa zajmuje się opracowaniem programu wewnętrznej szkoły dla pracowników członkowskich agencji z zakresu cyfrowych technik i know-how stosowanych we współczesnym PR oraz metodologii w najważniejszych dziedzinach PR oferowanych Klientom jako usługi konsultacyjne. Do zadań Grupy należy także opracowanie programu edukacji nt. komunikacji w liceach we współpracy z PSPR oraz nawiązywaniem współpracy pomiędzy SAPR a uczelniami wyższymi w Polsce. Kierującą pracami Grupy jest Karolina Borkowska- Bylicka (Public dialog), zaś w jej skład wchodzą: Karolina Waligóra (Compas PR), Emilia Hahn (PR Hub), Dariusz Tworzydło (Exacto), Adam Łaszyn (Alert media), Zbigniew Jankowski (Maurent PR), Jacek Trębecki (Prelite). Więcej o szkole SAPR: https://sapr.com.pl/projekty/szkola-SAPR
- Grupa robocza KONKURS
Grupa ma na celu stworzenie nowego konkursu branżowego, który ma wyłonić corocznie i nagrodzić najbardziej efektywne, kreatywne i innowacyjne projekty z zakresu szeroko rozumianej komunikacji i PR. Promować profesjonalne i etyczne praktyki w zakresie public relations i komunikacji. Zgłoszenia do konkursu mogą przedstawiać podmioty (z branży: PR i marketingowej, reklamy, agencje digital i interaktywne, firmy prywatne, administracja publiczna, media, NGO’s, oraz wszystkie inne, których zgłoszenia wpisują się w kategorie konkursu. Konkurs będzie organizowany corocznie przez SAPR. Przewodniczącym Grupy jest: Paweł Trochimiuk (Partners of Promotion). W skład grupy wchodzą: Paweł Bylicki (Public Dialog), Szymon Sikorski (Publicon), Jakub Dmitrowski (Smart Media).