O KONKURSIE

  • PR Wings to zainicjowany przez Stowarzyszenie Agencji Public Relations konkurs, w ramach którego co roku będą wyłaniane i nagradzane efektywne, kreatywne i innowacyjne projekty z zakresu szeroko rozumianej komunikacji i PR.
  • Celem konkursu jest promowanie profesjonalnych i etycznych praktyk w zakresie public relations i komunikacji, a tym samym pomoc w tworzeniu profesjonalnego, opartego o najwyższe standardy rynku usług PR w Polsce.
  • Konkurs ma charakter otwarty i może w nim wziąć udział każdy podmiot, który komunikuje się publicznie, a zrealizowana przez niego kampania PR lub zbiór innych działań komunikacyjnych odbyły się w Polsce.
  • W pierwszej edycji ocenimy i nagrodzimy projekty PR zrealizowane w 2020 roku
    (od 01 stycznia do 31 grudnia 2021)
  • Więcej informacji (w tym spis kategorii konkursowych) na stronie prwings.pl

 

ORGANIZATOR

Organizatorem konkursu PR Wings jest Stowarzyszenie Agencji Public Relations (SAPR). To organizacja, która stawia sobie za cel reprezentację i wspieranie branży PR w Polsce. Skupia podmioty świadczące usługi w zakresie public relations i komunikacji – zarówno duże (w tym grupy agencji), średnie, jak i małe. To obecnie 32 agencje z całego kraju (w tym z mniejszych ośrodków PR) oraz społeczność ponad 400 pracowników tych agencji. Celem Stowarzyszenia jest promowanie wysokiej jakości obsługi PR, stymulowanie rozwoju tego sektora, wspieranie zapotrzebowania na usługi z zakresu profesjonalnego PR a także wzmocnienie konkurencyjności PR wobec innych sektorów usług komunikacyjnych.

Twórcami statuetki, którą nagradzani będą laureaci, są Dariusz Tworzydło i Maciej Radkowski.

Nadzór nad poprawnością przebiegu konkursu sprawuje kancelaria prawna MDDP Olkiewicz i wspólnicy.

Logo Prawnicy

PO CO NOWY KONKURS?

  • Wyszliśmy z założenia, że branża public relations w Polsce potrzebuje Konkursu, w którym uczestnictwo charakteryzuje się wysokim poziomem dostępności, wysoką wiarygodnością procesu wyłaniania zwycięzców i ich najlepszych projektów. To najlepsza metoda nagradzania projektów w celu promowania ich w branży jako „best practice”.
  • Chcemy, by nowy konkurs ma charakter kompleksowy a wachlarz nagród szerzej pokazywał kondycję polskiej branży PR w różnych kontekstach. Dlatego PR Wings obejmuje nie tylko kategorie odpowiadające kluczowym dziedzinom public relations jak PR produktowy, korporacyjny, czy komunikacja kryzysowa. Wśród 13 kategorii konkursowych są też takie, które mają wyłonić Osobowość Roku, PR-ową Innowację Roku (kampanię nowej generacji), wskazać Komunikacyjny Game Changer (Zmiana Biznesowa Roku w PR), czy kampanię, która wywarła Największy Wpływ Społeczny (CSR).
  • Zależy nam, aby nagrody w nowym Konkursie miały rzeczywistą wartość, nie dewaluowały się przez ich dużą liczbę lub taki charakter, w którym nagradzający mieszają się z nagrodzonymi. W Jury Konkursu wyłaniającym zwycięzców w 13 kategoriach nie ma nikogo z agencji SAPR, wyłanianie zwycięzców odbywa się on-line bez spotkań Jury, by uniknąć wpływu jurorów na siebie np. poprzez silne promowanie wybranych projektów lub reasumpcje głosowań. I także dlatego w każdej kategorii jest tylko jedna nagroda. Wierzymy, że w ten sposób prestiż każdej nagrody będzie maksymalizowany.

 

JURY

Jury składa się z 25 zaproszonych przez SAPR ekspertów o uznanej renomie i dorobku w branży komunikacyjnej. Są to specjaliści z wiodących polskich korporacji, NGOs, czy instytucji III sektora, eksperci nowych mediów i marketingu, najwyższej klasy konsultanci z agencji PR niezrzeszonych, przedstawiciele świata nauki PR oraz organizacji branżowych. W I edycji Jurorami Konkursu są:

  • Kuba Antoszewski, Kantar
  • Maciej Budzich, bloger, influencer Mediafun
  • Magdalena Budziszewska, T-Mobile
  • Sebastian Bykowski, Press Service Monitoring Mediów
  • Konrad Ciesiołkiewicz, ORANGE Polska
  • Jerzy Ciszewski, publicrelations.pl & Hanami Communications
  • Łukasz Dominiak, Animex
  • Łukasz Goździor, Jaguar & Land Rover
  • Radosław Górecki, Ghelamco
  • Sebastian Hejnowski, SEC Newgate CEE
  • Anna Kiryjow-Radzka, Stowarzyszenie PR i Promocji Uczelni Polskich "PRom"
  • dr inż. Jacek Kotarbiński, uznany profesjonalista z zakresu digital marketingu
  • Karolina Łuczak, Provident
  • Bartek Milczarczyk, Polskie Stowarzyszenie Public Relations
  • Anna Miotk, Uniwersytet Warszawski
  • Bohdan Pawłowicz, NASK, Rada Etyki Reklamy
  • Maksymilian Pawłowski, Leroy Merlin
  • Magdalena Przysłupska, Fundacja DKMS
  • Karol Sadaj, AION Bank
  • Karina Stasiuk-Krajewska, Uniwersytet SWPS Wrocław
  • Joanna Świerkosz, Accor
  • Martyna Węgrzyn, Danone
  • Katarzyna Wilczewska, PEPCO
  • Piotr Turek, Narodowy Bank Polski
  • Damian Ziąber, Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny i PSPR

Prace Jury będą prowadzone wyłącznie on-line w dwóch etapach:

I Etap - głosowanie on-line od 20 sierpnia do 5 września 2021 r., cel: nominowanie do 3 prac finałowych w każdej kategorii.

II Etap - głosowanie on-line od 6 do 12 września 2021 r., cel: wyłonienie zwycięzcy w każdej kategorii spośród trzech nominowanych

Jury wyłoni zwycięzców w 13 kategoriach konkursowych. Ponadto w Konkursie PR Wings wyłoniona zostanie Nagroda Specjalna SAPR spośród wszystkich zgłoszonych prac niezależnie od kategorii. Nagrodę Specjalną wyłoni Jury SAPR składające się z pojedynczych przedstawicieli reprezentujących wszystkie agencje członkowskie SAPR.

Ogłoszenie wyników nastąpi 16 września 2021 podczas Gali Konkursu w ramach odbywającego się w Rzeszowie Kongresu Profesjonalistów Public Relations.

DODATKOWE INFORMACJE:

W przypadku pytań lub potrzeby dodatkowych informacji prosimy o kontakt z Asystentką Zarządu SAPR Gabrielą Stefanowicz, e- mail: biuro@sapr.com.pl, tel. 782645513

W sprawach systemowych lub kluczowych: Paweł Bylicki, Koordynator Konkursu PR Wings,
e-mail: pawel.bylicki@sapr.com.pl,  tel. 535055705 lub Adam Łaszyn, Wiceprezes Zarządu SAPR,
e-mail: adam.laszyn@sapr.com.pl, tel. 601829941

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.