Finaliści PR Wings: Poznaj najlepsze polskie kampanie PR 2023/2024

46 najlepszych polskich kampanii PR zostało zakwalifikowanych do finału konkursu PR Wings 2023/2024. Liderami nominacji są ERBUD, Alert Media Communications, GetHero, Imago Public Relations, mBank, Pepco oraz Stowarzyszenie Filmowców Polskich – Związek Autorów i Producentów Audiowizualnych. Zwycięzców poznamy już 13 listopada 2024 roku na Gali PR Wings w warszawskim Hotelu Bellotto.

W czwartej edycji konkursu PR Wings, organizowanego przez Stowarzyszenie Agencji Public Relations (SAPR), kilkudziesięciu niezależnych ekspertów z branży PR wyłoniło 46 finalistów. Najwięcej nominacji otrzymały ERBUD oraz Alert Media Communications które zdobył cztery wyróżnienia. Trzy nominacje przypadły GetHero, Imago Public Relations, mBankowi, Pepco oraz Stowarzyszeniu Filmowców Polskich – Związkowi Autorów i Producentów Audiowizualnych. Każda z tych firm i organizacji wyróżniła się odważnymi i skutecznymi kampaniami, które wpisują się w trendy nowoczesnej komunikacji.

Z radością zauważamy dużą liczbę zgłoszeń w kategoriach promujących innowacyjne podejście do public relations. Zgłoszone kampanie skupiają się na mierzalnych wynikach, odpowiedzialności społecznej, edukacji, a także wykorzystaniu cyfrowych narzędzi i nowoczesnych technologii. Kategorie takie jak efektywność roku, ESG i CSR, kampania edukacyjna, komunikacja w mediach społecznościowych, influencer marketing oraz technologia i innowacje świadczą o dynamicznym rozwoju polskiego PR – podkreślił Wojtek Jabczyński, rzecznik Orange Polska, przewodniczący Jury 4. edycji konkursu PR Wings.

Konkurs PR Wings został stworzony, aby uhonorować firmy i agencje za projekty, które realnie wpływają na otaczającą nas rzeczywistość. Co roku wyróżnia kampanie PR, digital PR oraz public affairs, które charakteryzują się najwyższym poziomem innowacyjności, kreatywności i efektywności. Organizatorzy PR Wings konsekwentnie nagradzają inicjatywy, które mogą służyć jako przykład dla innych, wierząc, że takie działania wspierają rozwój etycznej i profesjonalnej branży PR w Polsce.

Nagrody zostaną przyznane w 14 podstawowych kategoriach oraz 9 sektorowych za kampanie, które wyróżniają się pomysłowością, realizacją i inspiracją. Oprócz nagród w poszczególnych kategoriach, przyznane zostaną również Nagroda Specjalna SAPR oraz prestiżowa Nagroda im. Andrzeja Stolarczyka, wyróżniająca osoby, które przyczyniły się do rozwoju branży PR w Polsce.

Gala PR Wings 2024 odbędzie się już 13 listopada w warszawskim Hotelu Bellotto. Bilety można nabyć za pośrednictwem platformy Evenea.

 

Pełna lista nominowanych projektów:

KATEGORIE PODSTAWOWE

PR korporacyjny

  • Barometr Providenta - Provident Polska
  • Pepco jest kobietą - Pepco/ Alert Media Communications
  • VeloBank – „rebel” polskiej bankowości - VeloBank

 

PR Produktowy

  • Acer Predator Games 2023 - Publicon
  • EA SPORTS i PROSTO – nowa drużyna wchodzi do gry - monday comms/ Electronic Arts
  • Świat Bardziej Love – Ulepszamy Walentynki - VeloBank

 

Komunikacja kryzysowa

  • Osiedle Nowy Ursus: Od kryzysu do konsensusu dzięki PR - N42 Group
  • Targi Agrotech łączą branżę. PR antykryzysowy - Targi Kielce
  • Wchodzę do banku 16:55 - kryzys przekuty w sukces marki - mBank

 

Public Affairs i Lobbying

  • "Barometr prawa" - Grant Thornton
  • Czas na #tantiemyzinternetu! - Stowarzyszenie Filmowców Polskich - Związek Autorów i Producentów Audiowizualnych (SFP-ZAPA)
  • Prymus – kampania „Otwarci na zmianę” - 180heartbeats + JUNG v MATT/ monday comms

 

ESG i CSR

  • “Co za różnica? Ty.” - kampania społeczno-edukacyjna - LUCKYYOU/ Propsy PR
  • Kręci Nas Recykling - Oponeo
  • Zastygliśmy na Dworcu Centralnym - ERBUD

 

Komunikacja w mediach społecznościowych i influencer marketing

  • Czas na #tantiemyzinternetu! - Stowarzyszenie Filmowców Polskich - Związek Autorów i Producentów Audiowizualnych (SFP-ZAPA)
  • Roweroterapia - GetHero/ Przestrzeń
  • T-Mobile zmniejsza moc hejtu #HejtOutLoveIn - T-Mobile Polska/ Sexed.pl

 

Angażujący event

  • Czas na #tantiemyzinternetu! - Stowarzyszenie Filmowców Polskich - Związek Autorów i Producentów Audiowizualnych (SFP-ZAPA)
  • Kongres Pamięci Narodowej. Historia mówi przez pokolenia - El Padre
  • NATO & GAMING: pierwszy w historii sojuszu turniej gamingowy - Planet Partners/ M&C Saatchi London

 

Komunikacja B2B

  • Autopay. Od niezawodnych produktów do rozpoznawalnej marki - Autopay
  • Drób z Europejskim Paszportem - Partner of Promotion
  • Palo Alto Networks dla cyberbezpieczeństwa w Polsce - Monday Group/ Palo Alto Networks
  • Portal to the Future: otwarcie Centrum Logistycznego MCL DHL - DHL Parcel Polska/ Alert Media Communications

 

Efektywność roku

  • "Barometr prawa" - Grant Thornton
  • (P)okaż serce - kampania dotycząca nowotworów dziecięcych - Good One PR/ Klinika Onkologii i Chirurgii Onkologicznej Dzieci i Młodzieży Instytutu Matki i Dziecka
  • Pepco jest kobietą - Pepco/ Alert Media Communications

 

Employer Branding

  • Dzień Zdrowia pamięci Joanny Sawczyn - Grupa Muszkieterów
  • ERBUDIADA - ERBUD
  • Pepco jest kobietą - Pepco/ Alert Media Communications

 

Komunikacja wewnętrzna

  • „Łączymy ludzi, niezależnie od różnic” - MJCC
  • #Spokoekipa Intrum w akcji! - Intrum
  • Pamiętaj o okularach ochronnych - ERBUD

 

Komunikacja z wykorzystaniem narzędzi AI

  • 5G Bardziej – launch sieci od T-Mobile - T-Mobile Polska
  • Prymus – kampania „Otwarci na zmianę” - 180heartbeats + JUNG v MATT

 

Ochrona przed dezinformacją

  • Jazgot – kryminalny serial audio o oszustwie finansowym - mBANK

 

Kampania edukacyjna

  • Akcja Tron – kampania edukacyjna - WC Tron
  • Jazda bez czytanki - Imago Public Relations
  • MegaMisja, czyli krok po MegaMoce - PR Hub

 

KATEGORIE SEKTOROWE

Transport, spedycja, logistyka

  • Film prezentujący zasady bezpieczeństwa „Safety Video” - POLSKIE LINIE LOTNICZE LOT
  • Jazda bez czytanki - Imago Public Relations
  • Kampania wizerunkowa „Ważne, z kim podróżujesz” - POLSKIE LINIE LOTNICZE LOT

 

Technologia i innowacje

  • Acer Predator Games 2023 - Publicon
  • EA SPORTS i PROSTO – nowa drużyna wchodzi do gry - monday comms
  • Warsztaty Vasco Electronics „Z technologią przez świat”– Agencja
    Melmak

 

Branża FMCG

  • Kampania „Łączy nas najlepszy skład” - Publicon

 

Rynek zdrowia

  • (P)okaż serce - kampania dotycząca nowotworów dziecięcych - Good One PR/ Klinika Onkologii i Chirurgii Onkologicznej Dzieci i Młodzieży Instytutu Matki i Dziecka
  • Roweroterapia - GetHero/ Przestrzeń
  • Wellbeing Score i raport “Dobrostan Polek i Polaków" - Benefit Systems

 

Nieruchomości, budownictwo, infrastruktura

  • Akcja Tron – kampania edukacyjna - WC Tron
  • Etex - Nasz Wspólny Dom - WeCom PR
  • Pamiętaj o okularach ochronnych - ERBUD

 

Branża motoryzacyjna

  • CUPRA Padlowe - Volkswagen Group Polska
  • Jazda bez czytanki - Imago Public Relations
  • Kręci Nas Recykling - Oponeo

 

Sport, turystyka, hotelarstwo

  • Decathlon Challenge - GetHero
  • Dorzuć Misie - mały budżet, duże serca - STS
  • Poland Soul Travel - oLIVE media

 

Przemysł, chemia, energetyka

  • Elektrownia Atomowa w Minecrafcie - Lifetube

 

Finanse i ubezpieczenia

  • Barometr Providenta - Provident Polska
  • Jazgot – kryminalny serial audio o oszustwie finansowym - mBANK
  • Możesz liczyć na ekspertów rankomat.pl - Rankomat.pl

 

Partnerzy:

PR-Wings Partnerzy Grey

 

Patroni mediowi:

PR-Wings Patroni-medialni Grey

Bartłomiej Rajchert

Stowarzyszenie Agencji Public Relations

Mail: bartlomiej.rajchert@sapr.com.pl

Tel: +48 881 603 000

Krystian Cieślak

Stowarzyszenie Agencji Public Relations

Mail: krystian.cieslak@sapr.com.pl

Tel: +48 501 549 420

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.