Strategia komunikacji
Informacje o szkoleniu
Działanie bez strategicznego namysłu jest jak organizowanie wyprawy wspinaczkowej bez wskazania jej uczestnikom szczytu, który powinni zdobyć. Niewykluczone, że zupełnym przypadkiem trafią na właściwą górę, ale zaangażowane zasoby i ryzyka związane z takim podejściem będą wielokrotnie większe niż wtedy, gdy misję rozpoczną wyposażeni w informację o celu, dobrą mapę i działający kompas (oraz numer alarmowy do TOPRu 😊).
Jako PR-owcy staramy się zarządzać komunikacją. Wywołujemy zmiany w świadomości naszych odbiorców: budujemy lub zmieniamy wyobrażenia o zjawiskach, ludziach, procesach i produktach. Te zmiany to nasza góra, na którą chcemy wejść. Strategia ją jednoznacznie opisuje oraz prezentuje ogólny plan jej zdobycia.
Dobra strategia czyni PR konkretnym i przejrzystym obszarem działalności organizacji. Pozwala szybko ocenić, które koncepcje są uzasadnione w kontekście osiągania celów biznesowych, a które są zwykłym wodotryskiem, który wyłącznie angażuje nasze zasoby i nie zbliża nas do osiągnięcia celu.
W trakcie zajęć zajmiemy się fundamentalnymi kwestiami związanymi ze strategią komunikacji. Zastanowimy się, w jaki sposób komunikacja pomaga osiągać cele biznesowe organizacji, a także omówimy najważniejsze elementy planu komunikacji.
Przebieg szkolenia – agenda szkolenia
Cz. I: Fundamenty strategii komunikacji
- Jakie funkcje pełni komunikacja
- Co składa się na "dobry wizerunek"
- Konstrukcja planu komunikacji
- Cele biznesowe a cele komunikacyjne
- Goals vs. Objectives
- Strategiczni i taktyczni adresaci komunikacji
- Techniki formułowania przekazów strategicznych: analiza czynników wpływających na decyzję, message house
- Key Performance Indicators (KPI) - czyli jak badać, czy zmierzamy w dobrym kierunku
Cz. II: Ćwiczenie warsztatowe
Rozwiążemy krótki case study, na bazie którego opracujemy kluczowe elementy strategii: cele biznesowe i komunikacyjne, strategicznych adresatów komunikacji i główne przekazy.
Forma i narzędzia szkolenia
Zajęcia prowadzone w formie wykładu z elementami interaktywnymi. W zależności od możliwości technicznych uczestnicy będą rozwiązywać ćwiczenie lub wezmą udział w warsztacie prowadzonym przez prowadzącego.
Efekty szkolenia
Wiedza |
Absolwent szkolenia wie:
|
Umiejętności |
Absolwent szkolenia potrafi:
|
Minimalne kompetencje wyjściowe uczestników – minimalne doświadczenie lub wiedza uczestników szkolenia, niezbędne do efektywnego udziału w spotkaniu |
Szkolenie na poziomie podstawowym – wymagane jest rozumienie podstawowych pojęć z zakresu public relations |
Literatura
- „This is PR. The realities of public relations”, Newsom, Scott, Turk, Wadsworth Publishing Company 1992
- „Zaczynaj od dlaczego” - Simon Sinek, wyd. Onepress, 2018
- “Gdy góra lodowa topnieje. Wprowadzanie zmian w każdych okolicznościach” - John P. Kotter, Holger Rathgeber, Peter Mueller, Spenser Johnson, wyd. Onepress 2008
- „Sztuka Public Relations. Z doświadczeń polskich praktyków” – wyd. Związek Firm Public Relations, 2008
- „Nowy PR. Jak Internet zmienił public relations”, Anna Miotk, Wydawnictwo Słowa i Myśli