Copywriting. Jak pisać, żeby być zrozumianym?
Informacje o szkoleniu
Szkolenie ze strategii skutecznego pisania. Uczestnicy będą mieli okazję przyjrzeć się z innej perspektywy swoim dotychczasowym tekstom i poznać nowe techniki, dzięki którym pisanie będzie łatwiejsze, a odbiorcy będą poprawnie odczytywali intencje autora. Dowiedzą się także, dlaczego aktualnie wysiłki językoznawców skupiają się na upraszczaniu języka i jakie zabiegi stosować, aby właściwie dopasowywać narrację do odbiorców.
Przebieg szkolenia – agenda szkolenia
- Jak łatwiej pisać teksty?
- Jak pisać, żeby utrzymać uwagę?
- Najczęściej popełniane błędy
- Upraszczanie języka. Po co? Jak to robić?
- Przegląd przydatnych narzędzi
- Warsztat copywritera. Praca własna i indywidualna ocena
Forma i narzędzia szkolenia
- Wykład z elementami ćwiczeń
Efekty szkolenia
Wiedza |
|
Umiejętności |
|
Minimalne kompetencje wyjściowe uczestników – minimalne doświadczenie lub wiedza uczestników szkolenia, niezbędne do efektywnego udziału w spotkaniu |
|
Literatura
- Bańko M., 2013, Słownik dobrego stylu, czyli wyrazy, które się lubią
- Piekot T., G. Zarzeczny, E. Moroń, 2015, Upraszczanie tekstu użytkowego jako (współ)działanie.
- Perspektywa prostej polszczyzny, (w:) S. Niebrzegowska-Bartmińska, M. Nowosad-Bakalarczyk, T.Piekot (red.), Działania na tekście. Przekład – redagowanie – ilustrowanie
- Zarzeczny G., T. Piekot, 2017, Przystępność tekstów urzędowych w internecie
- Mackiewicz Ł., 2018, 497 błędów. Jak nie zbłądzić w zawiłościach polszczyzny
- Publicon, 2019, Turn Your Public On. Jak projektować angażującą komunikację: public relations, branding, social media,
- Piekot T., G. Zarzeczny, E. Moroń, 2019, Standard "plain language" w polskiej sferze publicznej, (w:)
- M. Zaśko-Zielińska, K. Kredens (red.), Lingwistyka kryminalistyczna. Teoria i praktyka
Formy sprawdzenia wiedzy na zakończenie szkolenia
- Ocena indywidualna z prowadzącym
- Ćwiczenia prowadzone na bieżąco podczas zajęć Możliwa konsultacja materiałów własnych
Kryteria oceny uczestników szkolenia
- Kreatywne podejście do zadania
- Wykorzystanie wiedzy zaprezentowanej na szkoleniu
- Umiejętność przekształcania tekstu i upraszczania języka
- Umiejętność korzystania z narzędzi do weryfikacji tekstów i samodzielna analiza wyników