PR Wings – nowy konkurs w polskiej branży PR
Wakacyjne wyzwanie dla firm i instytucji dumnych ze swej komunikacji
– zawalczyć o nową, prestiżową nagrodę
Warszawa, 6 lipca 2021 r. – Stowarzyszenie Agencji Public Relations (SAPR) ogłasza nowy konkurs o nazwie PR Wings (Skrzydła PR), który co roku będzie wyłaniać i nagradzać najbardziej efektywne, kreatywne i innowacyjne projekty, zjawiska i osoby z zakresu szeroko rozumianej komunikacji i Public Relations. W konkursie mogą wziąć udział wszystkie podmioty komunikujące się w Polsce publicznie i chcące zwrócić uwagę na szczególne osiągnięcia komunikacyjne. PR Wings został tak skonstruowany, by z jednej strony wyróżniać się dużą dostępnością, a z drugiej – wysoką wiarygodnością procesu wyłaniania zwycięzców i najlepszych projektów.
W pierwszej edycji konkursu wyróżnione zostaną najlepsze projekty PR oraz zjawiska z 2020 roku. W 13 kategoriach oceni je Jury składające się z 25 ekspertów o uznanym w branży autorytecie i dorobku komunikacyjnym. Zgłoszenia przyjmowane są od 7 lipca do 15 sierpnia 2021 r., a ogłoszenie wyników nastąpi 16 września 2021 r. na specjalnej gali podczas Kongresu Profesjonalistów Public Relations w Rzeszowie. Nad poprawnością przebiegu konkursu i procedury głosowań czuwać będzie kancelaria prawna MDDP Olkiewicz i Wspólnicy. Szczegółowe informacje o konkursie znaleźć można pod adresem www.prwings.pl.
PR Wings ma na celu promowanie profesjonalnych, etycznych oraz wyróżniających się praktyk w zakresie public relations i komunikacji, a przez to pomóc w tworzeniu coraz bardziej profesjonalnego, opartego na najwyższych standardach rynku usług PR w Polsce. Ma charakter otwarty i mogą brać w nim udział zarówno polskie firmy komercyjne i agencje zajmujące się komunikacją, jak i krajowe urzędy oraz instytucje publiczne, inne podmioty trzeciego sektora, pozarządowe i samorządowe, które przeprowadziły działania komunikacyjne zarówno w Polsce, jak i za granicą, bo jedna z kategorii dotyczy projektów zrealizowanych przez polskie podmioty na rynkach międzynarodowych.
Konkurs PR Wings ma charakter kompleksowy, a wachlarz nagród ma szeroko pokazać kondycję polskiej branży PR w różnych kontekstach. Właśnie dlatego nowy konkurs SAPR-u obejmuje nie tylko kategorie odpowiadające kluczowym obszarom public relations, jak np. PR produktowy, korporacyjny czy komunikacja kryzysowa. Wśród 13 kategorii konkursowych są też takie, które mają wyłonić Osobowość Roku, PR-ową Innowację Roku (kampanię nowej generacji), wskazać Komunikacyjny Game Changer (Zmiana Biznesowa Roku w PR) czy kampanię, która wywarła Największy Wpływ Społeczny (CSR).
W pierwszej edycji PR Wings nagrodzone zostaną projekty PR zrealizowane w 2020 roku oraz zjawiska, wydarzenia i osoby, które wyróżniły się w okresie od 1 stycznia do 31 grudnia 2020, a więc w roku szczególnie wymagającym komunikacyjnie ze względu na pandemię.
DOSTĘPNY I WIARYGODNY
Realizując postulat dużej dostępności, organizatorzy określili opłaty za udział w konkursie w wysokości od 190 PLN netto w 1. terminie (7-25 lipca) do 450 PLN netto w terminie „last minute” (9-15 sierpnia).
Wiele uwagi przy konstruowaniu nowego konkursu organizatorzy poświęcili też realizacji drugiego postulatu – wiarygodności i prestiżu. W celu zapewnienia wysokiej wiarygodności procesu wyłaniania zwycięzców i najlepszych projektów Jury konkursu tworzą osoby wyłącznie o wysokim uznaniu branżowym i niezależni od organizatora – spoza SAPR. Są to najwyższej rzetelności specjaliści z wiodących polskich korporacji, NGOs, eksperci nowych mediów i marketingu, wybitni konsultanci z niezrzeszonych agencji PR, przedstawiciele świata nauki PR oraz organizacji branżowych.
TYLKO JEDEN
Prestiż nagród w PR Wings zapewnić ma nie tylko wybór dokonany przez jurorów o najwyższych kwalifikacjach i autorytetach oraz niezależnych od Organizatora. Jak w słynnych Oscarach, ich wyjątkowość wynikać ma też z tego, że w każdej kategorii będzie tylko jeden zwycięzca. W każdej kategorii zwycięzca zostanie wybrany w drugim etapie głosowania spośród trzech nominacji, które w pierwszym etapie uzyskały najwięcej głosów. Ponadto, aby uniknąć wpływania na siebie jurorów czy innych problemów, takich jak spontanicznie organizowane na posiedzeniach Jury reasumpcje głosowań, jurorzy będą pracować tylko oddzielnie, a proces wyboru odbywać się będzie wyłącznie online a nad prawidłowym przebiegiem głosowania będzie czuwała kancelaria prawna MDDP Olkiewicz i Wspólnicy.
Ilustrującą stan polskiego PR kolekcję nagród w 13 kategoriach wybraną przez Jury uzupełni Nagroda Specjalna SAPR. Zostanie ona dokonana w innym trybie i będzie wyróżnieniem od społeczności ponad 400 specjalistów PR, tworzonej przez pracowników 32 agencji zrzeszonych w SAPR. Każda agencja Stowarzyszenia deleguje ze swego Zespołu jedną osobę, która wejdzie w skład Jury Specjalnego SAPR Konkursu PR Wings. Jury Specjalne wybierze zwycięzcę Nagrody Specjalnej SAPR spośród wszystkich zgłoszeń do konkursu zgłoszonych we wszystkich kategoriach. Proces głosowania będzie odbywał się podobnie jak w przypadku ww. 13 kategorii konkursowych – online, bez interakcji między jurorami, pod okiem kancelarii prawenj i dwuetapowo – z wyborem na platformie internetowej najpierw trzech nominowanych z całej puli zgłoszeń do PR Wings, a potem ze wskazaniem zwycięzcy przez głosowanie.
PO CO NOWY KONKURS?
Wyszliśmy naprzeciw postulatom, że polska branża Public Relations potrzebuje konkursu, który spełniając kryteria dostępności i wiarygodności, pozwoli wyłaniać rzeczywiście wyjątkowe projekty w celu promowania ich na rynku jako „best practice”. To dlatego tak skonfigurowaliśmy kategorie konkursowe, ich liczbę i charakter, by nie tylko nagrodzić najbardziej godne tego kampanie, zjawiska i osoby, ale też możliwie precyzyjnie zwrócić uwagę na rzeczywiste perły, dając tym samym kompleksowy obraz tego, gdzie w danym roku znajduje się polski PR – powiedział Paweł Bylicki, szef Rady Programowej SAPR i Koordynator Konkursu PR Wings w Stowarzyszeniu.
Wierzymy, że taka formuła Konkursu PR Wings utrwali się na lata i sprawi, że jego wyniki staną się zarówno podsumowaniem minionego roku, jak i corocznym wydarzeniem wskazującym trendy, inspirującym, intrygującym nie tylko naszą branże, ale i pokrewne. Wzmacniając tym samym rolę PR w coraz silniej opartych na komunikacji gospodarce i życiu społecznym. Z uwagi na obostrzenia związane z pandemią wyjątkowo pierwsza gala odbędzie się w Rzeszowie, podczas Kongresu PR, kolejne zaś będą odbywały się w Warszawie – podsumował zaś prof. UW, dr hab. Dariusz Tworzydło, Prezes SAPR.
Stowarzyszenie Agencji Public Relations (SAPR) powstało 20 października 2020 r. w celu reprezentacji i wspierania szeroko rozumianej branży usług komunikacji i PR. Stowarzyszenie stawia sobie za cel podnoszenie i promowanie wysokiej jakości usług komunikacji i PR, stymulowanie rozwoju tego sektora, wspieranie zapotrzebowania na takie usługi oraz wzmocnienie branży PR wobec rosnącej konkurencji innych sektorów usług komunikacyjnych. Działa z myślą o równoczesnym wsparciu zarówno osób zarządzających agencjami PR, jak i wszystkich konsultantów pracujących w stowarzyszonych agencjach. To dlatego szczególny nacisk w programie działania Stowarzyszenia położony jest na działania edukacyjne i promowanie najlepszych standardów obsługi klienta wśród każdego szczebla pracowników agencji członkowskich.
KATEGORIE KONKURSU PR WINGS:
- PR Produktowy
- PR korporacyjny
- Komunikacja w social media i influencer marketing
- PR innowacja roku – kampania następnej generacji
- Komunikacja Business to Business
- Komunikacja kryzysowa
- Angażujący event
- Public Affairs i Lobbying
- Największy wpływ społeczny (CSR)
- Komunikacja na rynkach międzynarodowych
- Zmiana biznesowa, komunikacyjny game changer
- Osobowość roku
- Efektywność roku
- Nagroda Specjalna SAPR
JURORZY KONKURSU PR WINGS:
- Kuba Antoszewski, Kantar
- Maciej Budzich, bloger, influencer Mediafun
- Magdalena Budziszewska, T-Mobile
- Sebastian Bykowski, Press Service Monitoring Mediów
- Beata Chądzyńska, Huawei
- Konrad Ciesiołkiewicz, Orange Polska
- Jerzy Ciszewski, publicrelations.pl & Hanami Communications
- Łukasz Dominiak, Animex
- Łukasz Goździor, Jaguar & Land Rover
- Radosław Górecki, Ghelamco
- Sebastian Hejnowski, SEC Newgate CEE
- Anna Kiryjow-Radzka, Stowarzyszenie PR i Promocji Uczelni Polskich "PRom"
- dr inż. Jacek Kotarbiński, uznany profesjonalista z zakresu digital marketingu
- Karolina Łuczak, Provident
- Bartek Milczarczyk, Polskie Stowarzyszenie Public Relations
- Anna Miotk, Uniwersytet Warszawski
- Bohdan Pawłowicz, NASK, Rada Etyki Reklamy
- Maksymilian Pawłowski, Leroy Merlin
- Magdalena Przysłupska, Fundacja DKMS
- Karol Sadaj, AION Bank
- Karina Stasiuk-Krajewska, Uniwersytet SWPS Wrocław
- Joanna Świerkosz, Accor
- Martyna Węgrzyn, Danone
- Katarzyna Wilczewska, PEPCO
- Piotr Turek, Narodowy Bank Polski
- Damian Ziąber, Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny i PSPR