Rusza Szkoła SAPR 3PR – PRogram PRaktyków PR!
76 specjalistów PR zapisało się w ciągu zaledwie tygodnia do pierwszego programu szkoleń Stowarzyszenia Agencji Public Relations, który rusza w najbliższy piątek 23 kwietnia.
Na większość zajęć miejsca wyczerpały się w ciągu kilku dni od ogłoszenia zapisów. 3PR czyli „PRogram PRaktyków PR” to cykl szkoleń zorganizowany przez SAPR ekskluzywnie dla pracowników agencji członkowskich. To unikalny program warsztatowy skierowany w SAPR do wewnątrz organizacji a mający na celu rozwój kompetencji wśród pracowników agencji członkowskich Stowarzyszenia a tym samym podnoszenie ogólnego poziomu profesjonalizmu rynku usług PR. Wobec ogromnego zainteresowania i szybkiego wyczerpania się puli miejsc SAPR planuje otwarcie kolejnej edycji kursu jeszcze w czerwcu a następnie – najprawdopodobniej – udostępnienie go też osobom zainteresowanym spoza społeczności agencji SAPR liczącej obecnie ok. 400 specjalistów PR.
Zajęcia prowadzone są przez wykładowców - wieloletnich praktyków, czynnych również naukowo na uczelniach wyższych, rekrutowanych głównie wśród uznanych ekspertów firm członkowskich SAPR. Wśród nich znaleźli się: Martyna Hliwa z Publicon, Paweł Soproniuk z Neuron, Marcin Graczyk z Partners of Promotion, Przemysław Szuba z Exacto, Jacek Trębecki z Prelite i Krzysztof Tomczyński z Alert Media Communications. Cykl szkoleniowy 3PR dostarczy pracownikom agencyjnym wiedzę na temat metodologii w najważniejszych dziedzinach PR oferowanych Klientom jako usługi konsultacyjne – takich jak komunikacja kryzysowa, strategie komunikacji, storytelling czy ewaluacji działań PR.
Kurs przeznaczony jest przede wszystkim dla konsultantów, którzy nie mają jeszcze bogatego doświadczenia zawodowego, ale chcą przyspieszyć swój rozwój zawodowy. Dobrze odnajdą się na nim także te osoby, które chcą przypomnieć sobie i utrwalić wiedze, oraz poznać inne podejście lub najświeższe case studies z danego zagadnienia. Kurs składa się z 6 bloków tematycznych. Nie ma konieczności brania udziału we wszystkich szkoleniach – można wybrać tylko te, które interesują nas najbardziej, ale pula po 15 miejsc na pojedyncze zajęcia szybko się zapełniła.
Program Szkoleniowy SAPR powstał w wyniku prac Grupy Roboczej EDUKACJA. Obecnie Stowarzyszenie przygotowuje także drugi program szkoleń – „ePR & Digital”. Będzie to kompleksowy cykl zajęć pogłębiających kwalifikacje i umiejętności w zakresie cyfrowych technik i know-how stosowanych we współczesnym PR. Obejmie m.in. takie dziedziny jak Social Media, SEM i SEO, czy planowanie kampanii online.
Program obu kursów jest nieprzypadkowy. Został skonfigurowany na podstawie przeprowadzonego w ubiegłym roku badania, w którym wzięło 216 pracowników firm członkowskich. Sami wskazali w sondażu, jakich szkoleń najbardziej potrzebują i oczekują.
„Cieszymy się, że w ciągu zaledwie 6 miesięcy od powstania SAPR, udało się nie tylko opracować, ale i wdrożyć ważny projekt edukacyjny, podnoszący kwalifikacje pracowników agencji zrzeszonych w Stowarzyszeniu i odpowiadający na ich realne zapotrzebowanie. Nie mam wątpliwości, że to nowa jakość, bo skupia się na szeregowych pracownikach agencji zgodnie z założeniem naszego Stowarzyszenia, że organizacja ma być dla całej społeczności pracowników agencji członkowskich ze wszystkich szczebli zatrudnienia. To część naszego szerokiego programu, jaki ma na celu podniesienie poziomu rynku usług PR w Polsce od stażystów po prezesów.” – powiedziała Karolina Borkowska-Bylicka, członek zarządu SAPR i dodała: „Program Szkoleniowy SAPR to niejedyny projekt, nad którym pracuje Grupa Robocza EDUKACJA. Nawiązujemy partnerstwa z uczelniami wyższymi, podążamy mocno w regiony i zamierzamy działać lokalnie. Dodatkowo z PSPR pracujemy nad przygotowaniem olimpiady z komunikacji dla uczniów szkół średnich. A to tylko edukacyjna część działań powołanego zaledwie pół roku temu Stowarzyszenia.”
Więcej na temat Programu Szkoleniowego SAPR można przeczytać na stronie www: https://sapr.com.pl/projekty/szkola-SAPR