34 statuetki PR Wings 2025 wręczone najlepszym polskim kampaniom public relations
Rekordowa liczba zgłoszeń, wysoki poziom kampanii i jubileusz Stowarzyszenia Agencji Public Relations – tak wyglądała piąta edycja konkursu PR Wings 2025. 17 listopada br. podczas uroczystej gali w Event Hall w Fabryce Norblina w Warszawie wręczono 32 statuetki w 28 kategoriach i dwie ex aequo Nagrody Specjalne SAPR.
Tegoroczna edycja okazała się rekordowa pod względem liczby zgłoszeń. Do konkursu napłynęło ich aż 211. Kampanie oceniało 95-osobowe jury główne oraz 38-osobowe jury Nagrody Specjalnej SAPR. W gronie zgłaszających znalazły się agencje PR, korporacje, banki, NGO-sy, instytucje publiczne i uczelnie wyższe.
„Tegoroczny konkurs PR Wings pokazuje, że branża PR w Polsce umiejętnie łączy nowoczesne narzędzia komunikacji z wartościami, które są dziś kluczowe – edukacją, odpowiedzialnością społeczną i autentycznością. Tak wygląda współczesny PR – świadomy swojej roli i skuteczny w działaniu” – podkreślił Jakub Zajdel, Przewodniczący Komitetu Organizacyjnego PR Wings, wiceprezes zarządu SAPR.
Największym triumfatorem tegorocznej edycji został E. Wedel, który zdobył łącznie trzy statuetki PR Wings 2025. Dwie za projekt – „Fabryka Czekolady E. Wedel udowadnia, że w muzeum MOŻNA” oraz jedną za kampanię „Daj im szansę”.
Ponadto, wśród laureatów, którzy zdobyli po dwie statuetki, znalazły się projekty:
- Równomocni (ERGO Hestia),
- Olejomaty – piąty wymiar recyklingu (Good One PR, EMKA),
- Gdzie jest tron (Apollo 360, WCTron),
- Ten raport poruszył Polskę – wykluczenie transportowe dzieci (UNICEF Polska),
- Tu logistyka spotyka człowieka (ConTrust Communication),
- Jak Politechnika, to Bydgoska / Hity Rekrutacji 2025 (Politechnika Bydgoska im. Jana i Jędrzeja Śniadeckich),
- Kultowy Panek CarSharing znika z rynku (Icon Strategies).
Podczas gali przyznano także Nagrodę im. Andrzeja Stolarczyka, wyróżnienie dla osób o wyjątkowym wkładzie w rozwój branży public relations w Polsce. W tym roku uhonorowano nią prof. Jerzego Olędzkiego – wieloletniego wykładowcę, wybitnego teoretyka komunikacji
i mentora wielu pokoleń specjalistów PR. Prof. Olędzki w latach 1970–2016 był związany z Uniwersytetem Warszawskim, gdzie kierował Zakładem Komunikacji Społecznej i Public Relations na Wydziale Dziennikarstwa i Nauk Politycznych UW. Jako opiekun ponad tysiąca magistrantów i promotor kilkudziesięciu doktoratów, profesor Jerzy Olędzki przez dziesięciolecia kształtował standardy etyki i profesjonalizmu w komunikacji społecznej.
Tegoroczna gala PR Wings była również okazją do świętowania 5-lecia Stowarzyszenia Agencji Public Relations. SAPR, zrzeszające dziś 42 agencje PR w Polsce, od początku swojej działalności konsekwentnie działa na rzecz etyki zawodowej, wymiany wiedzy i integracji środowiska komunikacji.
„Pięć lat temu SAPR stworzyli doświadczeni praktycy i liderzy jednych z największych agencji PR w kraju, z przekonaniem, że branża potrzebuje wspólnego głosu. Dziś Stowarzyszenie integruje środowisko, promuje najwyższe standardy i inspiruje do rozwoju. Jubileusz to dla nas okazja, by podziękować wszystkim, którzy budują siłę polskiego PR-u” – dodał Bartłomiej Rajchert, prezes zarządu SAPR, CEO GDS Grupy Doradztwa Strategicznego.
Kolejna edycja już za rok
Konkurs PR Wings na stałe wpisał się w kalendarz najważniejszych wydarzeń branży komunikacji w Polsce. Jego celem jest promowanie najlepszych praktyk, etyki i profesjonalizmu w public relations. Już dziś organizatorzy zapraszają do udziału w kolejnej edycji konkursu.
Pełna lista laureatów konkursu PR Wings 2025:
NAGRODA SPECJALNA SAPR
- Gdzie jest tron (Apollo 360, WCTron),
- Ten raport poruszył Polskę – wykluczenie transportowe dzieci (UNICEF Polska).
KATEGORIE GŁÓWNE
- Angażujący event
LeŚnia (Nadbałtyckie Centrum Kultury w Gdańsku) - Custom Publishing
„Bajki Oszczędzajki” – sprytne opowiadania o finansach (Bank Pekao) - Employer Branding
Równomocni (ERGO Hestia) - ESG i CSR
Ogólnopolska kampania społeczna „Pocztówki z powodzi” (AWX, InPost) - Kampania edukacyjna
Kampania „Nigdy byś się nie spodziewał... KTO? KOMU? GDZIE?” (Bees & Honey, PKDP)
Olejomaty – piąty wymiar recyklingu (Good One PR, EMKA) - Kampania pro bono
„Koszmarna kolejka” – szarża FDI, która poruszyła system (Fundacja Dobrych Inicjatyw) - Komunikacja B2B
Tu logistyka spotyka człowieka! (ConTrust Communication) - Komunikacja kryzysowa
Kultowy Panek CarSharing znika z rynku (Icon Strategies) - Komunikacja wewnętrzna
Równomocni (ERGO Hestia)
#ZmieniamyNarracje. Włączamy organizację (Walk PR, IKEA Retail) - Komunikacja z wykorzystaniem narzędzi AI
Jak Politechnika to Bydgoska/Hity Rekrutacji 2025 (Politechnika Bydgoska im. Jana i Jędrzeja Śniadeckich) - Media Relations
Muzeum Fabryka Czekolady E. Wedel udowadnia, że w muzeum MOŻNA (E. Wedel) - Media społecznościowe i influencer marketing
Kopalnia Soli „Wieliczka” – od tradycji do trendów (So Bright) - Mistrzowska skuteczność
Ten raport poruszył Polskę – wykluczenie transportowe dzieci (UNICEF Polska) - Ochrona przed dezinformacją
#WiemCoRobić ochrona dzieci przed sextortion i dezinformacją (Pepco, Alert Media Communications) - PR korporacyjny
Work Sport Balance w Decathlon (GetHero, Decathlon Polska)
Nie studiuję dla dyplomu (Uniwersytet SWPS) - PR produktowy
Daj im szansę (E. Wedel) - Public Affairs i lobbing
Obrona Polfy Lublin: miejsca pracy kontra Lex Developer (Cumulus PR)
KATEGORIE SEKTOROWE - Branża FMCG
Od pokoleń #ZawszeRazem. 60. urodziny kultowego Ludwika (ZOOM bsc, hi GRUPA hi MEDIA, GRUPA INCO) - Branża motoryzacyjna
Toyota & Lexus Insider, czyli nowy wymiar komunikacji PR (Spin Group) - Finanse i ubezpieczenia
Uczymy się OOO finansach z KRUK S.A. (KRUK) - Nieruchomości, budownictwo, infrastruktura
Gdzie jest tron (Apollo 360, WCTron) - PR instytucji publicznych
Jak Politechnika to Bydgoska / Hity Rekrutacji 2025 (Politechnika Bydgoska im. Jana i Jędrzeja Śniadeckich) - Przemysł, chemia, energetyka
Konferencja FISA-EURADWASTE 2025 & SNETP Forum 2025 (Narodowe Centrum Badań Jądrowych) - Rolnictwo
Z polskiego sadu na światowe stoły (The Partners) - Rynek zdrowia
Kampania „Zauważ potencjał kandydatów 50+” (Catchers, Ursapharm) - Sport, turystyka, hotelarstwo
Muzeum Fabryka Czekolady E. Wedel udowadnia, że w muzeum MOŻNA (E. Wedel) - Technologia i innowacje
Olejomaty – piąty wymiar recyklingu (Good One PR, EMKA) - Transport, spedycja, logistyka
Tu logistyka spotyka człowieka! (ConTrust Communication)
Kultowy Panek CarSharing znika z rynku (Icon Strategies)
Serdecznie dziękujemy Partnerom i Patronom Medialnym PR Wings, którzy wspierają organizację konkursu i gali finałowej, nadając temu wydarzeniu wyjątkową oprawę.
Partnerzy PR WINGS: Business Centre Club, CEDC, CSRinfo, EVENT HALL, Farma Bii, Federacja Przedsiębiorców Polskich, Forum Odpowiedzialnego Biznesu, IAB Polska, Instytut Monitorowania Mediów, fotograf Łukasz Kamiński, KDK Events, Konfederacja Lewiatan, Leniva° Studio, Mediaboard, Mediafresh, Michał Gmitruk Production, netPR.pl, Osborne Clarke, Polskie Stowarzyszenie Public Relations, Pracodawcy RP, Stowarzyszenie Profesjonalistów Influencer Marketingu, Stowarzyszenie PR i Promocji Uczelni Polskich „Prom” oraz Uniwersytet SWPS.
Patroni medialni PR WINGS: Biznes24, BiznesAlert.pl, Defence24.pl, Marketing przy Kawie, Mediarun.com, Newseria, Newsline, ngo.pl, Obserwator Logistyczny, Press, PRoto.pl, Puls Biznesu, PulsHR.pl, Think MICE, Wiadomości Handlowe, Wirtualnemedia.pl, WNP.pl oraz Wprost.
Organizator konkursu: Stowarzyszenie Agencji Public Relations
Więcej informacji: www.prwings.pl