34 statuetki PR Wings 2025 wręczone najlepszym polskim kampaniom public relations

Rekordowa liczba zgłoszeń, wysoki poziom kampanii i jubileusz Stowarzyszenia Agencji Public Relations – tak wyglądała piąta edycja konkursu PR Wings 2025. 17 listopada br. podczas uroczystej gali w Event Hall w Fabryce Norblina w Warszawie wręczono 32 statuetki w 28 kategoriach i dwie ex aequo Nagrody Specjalne SAPR.

Tegoroczna edycja okazała się rekordowa pod względem liczby zgłoszeń. Do konkursu napłynęło ich aż 211. Kampanie oceniało 95-osobowe jury główne oraz 38-osobowe jury Nagrody Specjalnej SAPR. W gronie zgłaszających znalazły się agencje PR, korporacje, banki, NGO-sy, instytucje publiczne i uczelnie wyższe.

„Tegoroczny konkurs PR Wings pokazuje, że branża PR w Polsce umiejętnie łączy nowoczesne narzędzia komunikacji z wartościami, które są dziś kluczowe – edukacją, odpowiedzialnością społeczną i autentycznością. Tak wygląda współczesny PR – świadomy swojej roli i skuteczny w działaniu” – podkreślił Jakub Zajdel, Przewodniczący Komitetu Organizacyjnego PR Wings, wiceprezes zarządu SAPR.

Największym triumfatorem tegorocznej edycji został E. Wedel, który zdobył łącznie trzy statuetki PR Wings 2025. Dwie za projekt – „Fabryka Czekolady E. Wedel udowadnia, że w muzeum MOŻNA” oraz jedną za kampanię „Daj im szansę”.

Ponadto, wśród laureatów, którzy zdobyli po dwie statuetki, znalazły się projekty:

  • Równomocni (ERGO Hestia),
  • Olejomaty – piąty wymiar recyklingu (Good One PR, EMKA),
  • Gdzie jest tron (Apollo 360, WCTron),
  • Ten raport poruszył Polskę – wykluczenie transportowe dzieci (UNICEF Polska),
  • Tu logistyka spotyka człowieka (ConTrust Communication),
  • Jak Politechnika, to Bydgoska / Hity Rekrutacji 2025 (Politechnika Bydgoska im. Jana i Jędrzeja Śniadeckich),
  • Kultowy Panek CarSharing znika z rynku (Icon Strategies).


Podczas gali przyznano także Nagrodę im. Andrzeja Stolarczyka, wyróżnienie dla osób o wyjątkowym wkładzie w rozwój branży public relations w Polsce. W tym roku uhonorowano nią prof. Jerzego Olędzkiego – wieloletniego wykładowcę, wybitnego teoretyka komunikacji
i mentora wielu pokoleń specjalistów PR. Prof. Olędzki w latach 1970–2016 był związany z Uniwersytetem Warszawskim, gdzie kierował Zakładem Komunikacji Społecznej i Public Relations na Wydziale Dziennikarstwa i Nauk Politycznych UW. Jako opiekun ponad tysiąca magistrantów i promotor kilkudziesięciu doktoratów, profesor Jerzy Olędzki przez dziesięciolecia kształtował standardy etyki i profesjonalizmu w komunikacji społecznej.

Tegoroczna gala PR Wings była również okazją do świętowania 5-lecia Stowarzyszenia Agencji Public Relations. SAPR, zrzeszające dziś 42 agencje PR w Polsce, od początku swojej działalności konsekwentnie działa na rzecz etyki zawodowej, wymiany wiedzy i integracji środowiska komunikacji.

Pięć lat temu SAPR stworzyli doświadczeni praktycy i liderzy jednych z największych agencji PR w kraju, z przekonaniem, że branża potrzebuje wspólnego głosu. Dziś Stowarzyszenie integruje środowisko, promuje najwyższe standardy i inspiruje do rozwoju. Jubileusz to dla nas okazja, by podziękować wszystkim, którzy budują siłę polskiego PR-u” – dodał Bartłomiej Rajchert, prezes zarządu SAPR, CEO GDS Grupy Doradztwa Strategicznego.

Kolejna edycja już za rok

Konkurs PR Wings na stałe wpisał się w kalendarz najważniejszych wydarzeń branży komunikacji w Polsce. Jego celem jest promowanie najlepszych praktyk, etyki
i profesjonalizmu w public relations. Już dziś organizatorzy zapraszają do udziału w kolejnej edycji konkursu.

 

Pełna lista laureatów konkursu PR Wings 2025:

NAGRODA SPECJALNA SAPR

  • Gdzie jest tron (Apollo 360, WCTron),
  • Ten raport poruszył Polskę – wykluczenie transportowe dzieci (UNICEF Polska).


KATEGORIE GŁÓWNE

  1. Angażujący event
    LeŚnia (Nadbałtyckie Centrum Kultury w Gdańsku)

  2. Custom Publishing
    „Bajki Oszczędzajki” – sprytne opowiadania o finansach (Bank Pekao)

  3. Employer Branding
    Równomocni (ERGO Hestia)

  4. ESG i CSR
    Ogólnopolska kampania społeczna „Pocztówki z powodzi” (AWX, InPost)

  5. Kampania edukacyjna
    Kampania „Nigdy byś się nie spodziewał... KTO? KOMU? GDZIE?” (Bees & Honey, PKDP)
    Olejomaty – piąty wymiar recyklingu (Good One PR, EMKA)

  6. Kampania pro bono
    „Koszmarna kolejka” – szarża FDI, która poruszyła system (Fundacja Dobrych Inicjatyw)

  7. Komunikacja B2B
    Tu logistyka spotyka człowieka! (ConTrust Communication)

  8. Komunikacja kryzysowa
    Kultowy Panek CarSharing znika z rynku (Icon Strategies)

  9. Komunikacja wewnętrzna
    Równomocni (ERGO Hestia)
    #ZmieniamyNarracje. Włączamy organizację (Walk PR, IKEA Retail)

  10. Komunikacja z wykorzystaniem narzędzi AI
    Jak Politechnika to Bydgoska/Hity Rekrutacji 2025 (Politechnika Bydgoska im. Jana i Jędrzeja Śniadeckich)

  11. Media Relations
    Muzeum Fabryka Czekolady E. Wedel udowadnia, że w muzeum MOŻNA (E. Wedel)

  12. Media społecznościowe i influencer marketing
    Kopalnia Soli „Wieliczka” – od tradycji do trendów (So Bright)

  13. Mistrzowska skuteczność
    Ten raport poruszył Polskę – wykluczenie transportowe dzieci (UNICEF Polska)

  14. Ochrona przed dezinformacją
    #WiemCoRobić ochrona dzieci przed sextortion i dezinformacją (Pepco, Alert Media Communications)

  15. PR korporacyjny
    Work Sport Balance w Decathlon (GetHero, Decathlon Polska)
    Nie studiuję dla dyplomu (Uniwersytet SWPS)

  16. PR produktowy
    Daj im szansę (E. Wedel)

  17. Public Affairs i lobbing
    Obrona Polfy Lublin: miejsca pracy kontra Lex Developer (Cumulus PR)

    KATEGORIE SEKTOROWE

  18. Branża FMCG
    Od pokoleń #ZawszeRazem. 60. urodziny kultowego Ludwika (ZOOM bsc, hi GRUPA hi MEDIA, GRUPA INCO)

  19. Branża motoryzacyjna
    Toyota & Lexus Insider, czyli nowy wymiar komunikacji PR (Spin Group)

  20. Finanse i ubezpieczenia
    Uczymy się OOO finansach z KRUK S.A. (KRUK)

  21. Nieruchomości, budownictwo, infrastruktura
    Gdzie jest tron (Apollo 360, WCTron)

  22. PR instytucji publicznych
    Jak Politechnika to Bydgoska / Hity Rekrutacji 2025 (Politechnika Bydgoska im. Jana i Jędrzeja Śniadeckich)

  23. Przemysł, chemia, energetyka
    Konferencja FISA-EURADWASTE 2025 & SNETP Forum 2025 (Narodowe Centrum Badań Jądrowych)

  24. Rolnictwo
    Z polskiego sadu na światowe stoły (The Partners)

  25. Rynek zdrowia
    Kampania „Zauważ potencjał kandydatów 50+” (Catchers, Ursapharm)

  26. Sport, turystyka, hotelarstwo
    Muzeum Fabryka Czekolady E. Wedel udowadnia, że w muzeum MOŻNA (E. Wedel)

  27. Technologia i innowacje
    Olejomaty – piąty wymiar recyklingu (Good One PR, EMKA)

  28. Transport, spedycja, logistyka
    Tu logistyka spotyka człowieka! (ConTrust Communication)
    Kultowy Panek CarSharing znika z rynku (Icon Strategies)

 

Serdecznie dziękujemy Partnerom i Patronom Medialnym PR Wings, którzy wspierają organizację konkursu i gali finałowej, nadając temu wydarzeniu wyjątkową oprawę.

Partnerzy PR WINGS: Business Centre Club, CEDC, CSRinfo, EVENT HALL, Farma Bii, Federacja Przedsiębiorców Polskich, Forum Odpowiedzialnego Biznesu, IAB Polska, Instytut Monitorowania Mediów, fotograf Łukasz Kamiński, KDK Events, Konfederacja Lewiatan, Leniva° Studio, Mediaboard, Mediafresh, Michał Gmitruk Production, netPR.pl, Osborne Clarke, Polskie Stowarzyszenie Public Relations, Pracodawcy RP, Stowarzyszenie Profesjonalistów Influencer Marketingu, Stowarzyszenie PR i Promocji Uczelni Polskich „Prom” oraz Uniwersytet SWPS.

Patroni medialni PR WINGS: Biznes24, BiznesAlert.pl, Defence24.pl, Marketing przy Kawie, Mediarun.com, Newseria, Newsline, ngo.pl, Obserwator Logistyczny, Press, PRoto.pl, Puls Biznesu, PulsHR.pl, Think MICE, Wiadomości Handlowe, Wirtualnemedia.pl, WNP.pl oraz Wprost.

Organizator konkursu: Stowarzyszenie Agencji Public Relations

Więcej informacji: www.prwings.pl

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.