Znamy nominowanych do PR Wings 2023

Zakończyły się eksperckie oceny zgłoszeń do 3. edycji konkursu PR Wings 2023. Jurorzy zdecydowali o zakwalifikowaniu do II etapu kilkudziesięciu projektów. Teraz w drodze kolejnego głosowania wybiorą zwycięzców, którzy o swojej wygranej dowiedzą się 8 listopada br. podczas uroczystej gali w Warszawie. Tego dnia poznamy również laureata Nagrody Specjalnej SAPR wybranego przez przedstawicieli agencji członkowskich stowarzyszenia spośród wszystkich projektów zgłoszonych do konkursu.

Konkurs PR Wings promuje profesjonalne, etyczne oraz wyróżniające się praktyki w zakresie public relations i komunikacji, a jego celem jest doskonalenie rynku usług PR w Polsce. Jury tegorocznej edycji tworzy 61 niezależnych ekspertów cieszących się autorytetem oraz wszechstronnym dorobkiem z dziedziny komunikacji, reprezentujących m.in. przedsiębiorstwa, instytucje, środowiska naukowe, organizacje branżowe i biznesowe, a także te działające w trzecim sektorze. Kapituła zakończyła pierwszy etap oceny projektów zrealizowanych w 2022 r. Zgłoszenia nadsyłały podmioty z całej Polski – firmy komercyjne i agencje zajmujące się komunikacją, urzędy oraz instytucje publiczne, NGOsy i samorządy.

W kolejnym – II etapie głosowania jurorzy wybiorą laureatów, którzy otrzymają statuetkę PR Wings. Obejmują one nie tylko działania w kluczowych obszarach public relations np. PR produktowy, korporacyjny, komunikacja kryzysowa lub ESG+CSR, ale też zjawiska tj. PR-owa Innowacja Roku (kampania nowej generacji) czy Komunikacyjny Game Changer (Zmiana Biznesowa Roku w PR).

Poziom tegorocznych zgłoszeń był bardzo wysoki, a ich różnorodność zaskakująca. Po pierwszym etapie głosowania można śmiało powiedzieć, że nasza rodzima branża zmierza w dobrym kierunku. Projekty, które ocenialiśmy, stanowią odzwierciedlenie zmian zachodzących w komunikacji i cieszą, tym bardziej że najpopularniejszą kategorią spośród tegorocznych zgłoszeń było ESG i CSR. To ważne, że organizacje na co dzień odpowiadające za tworzenie strategii komunikacyjnych przyczyniają się do promowania dobrych, etycznych i ekologicznych praktyk oraz odpowiedzialnego biznesu – mówi Wojtek Jabczyński, przewodniczący Jury, rzecznik Orange Polska.

Kolejny raz wyłoniony zostanie także laureat Nagrody Specjalnej SAPR. W specjalnym trybie głosowania wybrany zostanie jeden projekt spośród wszystkich nadesłanych. Decyzję podejmą eksperci PR reprezentujący agencje zrzeszone w SAPR. Nagroda Specjalna SAPR to szczególne wyróżnienie, bo przyznaje je różnorodna społeczność praktyków z dziedziny komunikacji.

Wyróżnikiem i wartością konkursu jest etapowy, obiektywny proces oceny, a także przejrzyste zasady, zgodnie z którymi analiza każdego ze zgłoszeń przebiega w sposób indywidualny – jurorzy nie mają ze sobą kontaktu w trakcie głosowania, a cały proces odbywa się wyłącznie online i pod nadzorem Audytora – kancelarii prawnej Osborne Clark.

Finałowa gala odbędzie się 8 listopada br., w hotelu Bellotto w Warszawie.

PR Wings 2023 – wyniki I etapu Konkursu (kolejność alfabetyczna w kategoriach)

  1. Public Affairs i Lobbying
  • Inwestycje w kryzysie – SINOVA (SARIA Polska) (Exacto i SARIA Polska)
  • „Odwołuję, nie blokuję” (Centrum Medyczne CMP)
  • Wyjaśnianie Polskiego Ładu (Grant Thornton)
  1. PR Korporacyjny
  • MOGĘ – komunikacja wartości Banku BNP Paribas (BNP Paribas Bank Polska)
  • Rebranding VeloBanku (VeloBank S.A.)
  • Wyjaśnianie Polskiego Ładu (Grant Thornton)
  1. PR innowacja roku
  • Tylko dwa słowa (Compass PR i Roche Polska)
  1. PR produktowy
  • Kampania BBC Earth „Zjawiskowa Ziemia” (Garden of Words Group)
  • Trzeba mieć siłę, żeby być innym, ale warto (Partner of Promotion)
  • Twoje spojrzenie ma znaczenie (Catchers)
  1. ESG i CSR – odpowiedzialność społeczna, środowiskowa i ład korporacyjny
  • Alkohol i samochód? To się nie rymuje! (V&P)
  • UnMute – Głośniej niż decybele (LABCON I Polski Związek Głuchych)
  • Zanim Ciebie Zabraknie (PR Inspiration i Fundacja Lęborskie Hospicjum Stacjonarne)
  1. Komunikacja kryzysowa
  • Jak powstrzymać paraliż polskiego nieba? (Public Dialog i Glaubicz Garwolińska Consultants)
  • Inwestycje w kryzysie – SINOVA (SARIA Polska) (Exacto i SARIA Polska)
  1. Komunikacja w mediach społecznościowych i influencer marketing
  • Dla tych, którzy jeszcze nie wiedzą (Monday Group i Intel)
  • Profil marki NORGIPS na platformie Facebook (Grupa PRC Holding)
  • Prowadzę, jestem trzeźwy (Imago Public Relations)
  1. Angażujący event
  • Future Builders (ALUPROF SA)
  • GOtech Week (BNP Paribas Bank Polska)
  • Kampania BBC Earth „Zjawiskowa Ziemia” (Garden of Words Group)
  1. Zmiana biznesowa, komunikacyjny game changer
  • Kampania społeczna „Szanuj siebie” (No Fluff Jobs)
  • Międzynarodowe Targi Książki w Krakowie (Targi w Krakowie)
  • Ogarniam finanse. Edukacja finansowa zadłużonych konsumentów (Intrum i Lightscape)
  1. Komunikacja Business to Business
  • Akademia Agrihandler – pionierski projekt wsparcia rolników (N42 i AGRIHANDLER)
  • Docenisz, gdy wycenisz – jak mówić o luce ubezpieczeniowej? (Wiener TU S.A. Vienna Insurance Group)
  • Smart City od Orange (Icon Strategies i Orange Polska)
  1. Efektywność roku
  • Kampania BBC Earth „Zjawiskowa Ziemia” (Garden of Words Group)
  • Smart City od Orange (Icon Strategies i Orange Polska)
  • Wyjaśnianie Polskiego Ładu (Grant Thornton)
  1. Nagroda specjalna SAPR
  • Alkohol i samochód? To się nie rymuje! (V&P)
  • Kampania „Odwołuję, nie blokuję” (Centrum Medyczne CMP)
  • Wyjaśnianie Polskiego Ładu (Grant Thornton)

 

O SAPR:

Stowarzyszenie Agencji Public Relations (SAPR) powstało w celu reprezentacji i wspierania szeroko rozumianej branży usług komunikacji i PR. Stowarzyszenie stawia sobie za cel podnoszenie i promowanie wysokiej jakości usług komunikacji i PR, stymulowanie rozwoju tego sektora, wspieranie zapotrzebowania na takie usługi oraz wzmocnienie branży PR wobec rosnącej konkurencji innych sektorów usług komunikacyjnych. Działa z myślą o równoczesnym wsparciu zarówno osób zarządzających agencjami PR, jak i wszystkich konsultantów pracujących w stowarzyszonych agencjach. To dlatego szczególny nacisk w programie działania Stowarzyszenia położony jest na działania edukacyjne i promowanie najlepszych standardów obsługi klienta wśród każdego szczebla pracowników agencji członkowskich.

 

Emilia Hahn

Stowarzyszenie Agencji Public Relations

Mail: emila.hahn@sapr.com.pl

Tel: 502 325 812

Warszawa

Lidia Piekarska-Juszczyk

Beyond Public Relations

Mail: l.piekarska@bepr.pl

Tel: 691 38 12 38

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.