Niezależne media warunkiem prawdziwego PR

Niezależne media warunkiem istnienia prawdziwej branży public relations

Public relations nie tylko jako gałąź gospodarki, sektor usług ale i służba społeczna istnieje wyłącznie w warunkach wolnego rynku i demokracji, których kluczowym elementem są niezależne media. Nie ma prawdziwej branży PR bez demokracji i niezależnych mediów. Przy braku swobodnego rynku mediów i wolności słowa profesjonalne public relations oparte na etyce obrotu informacją zastępowane są propagandą, która jest zaprzeczeniem istoty PR. Wartości demokratyczne i europejskie leżą u podstaw rzetelnej i wiarygodnej branży PR rozwijającej się dzięki wolnemu rynkowi mediów. SAPR – tworzone przez polskie niezależne firmy public relations – ze zrozumieniem przyjmuje protest wydawców medialnych przeciw planom szczególnych obciążeń fiskalnych wobec mediów w Polsce. Plany te de facto mogą doprowadzić do zredukowania misji społecznej mediów oraz branż pokrewnych, takich jak rynek usług PR.

Zwracamy uwagę, że zapowiadane obciążenia finansowe mogą dotknąć nie tylko głównych w Polsce dostarczycieli niezależnej informacji, ale także wiele krajowych redakcji o małej i średniej skali zajmujących się np. sprawami lokalnymi, branżowymi, tematycznymi. W konsekwencji planowane zmiany mogą mieć negatywny wpływ na polskie branże organicznie powiązane z mediami, jak reklamowa, marketingowa, interaktywna, badawcza i inne. To straty, które negatywnie wpłyną na liczbę miejsc pracy w tych sektorach oraz na obroty tych branż a co za tym idzie – finalnie zmniejszą dotychczasowe przychody do budżetu z tytułu CIT. Apelujemy o niepopełnianie błędu prowadzącego do budowy niekorzystnych zjawisk zmierzających do recesji wolnego rynku mediów w naszym kraju.

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.